Alla inlägg under april 2011

Av M S - 21 april 2011 08:08

Idag är det den 28 mars och jag har telefontid med min överläkare mellan kl 11-12..

Det var ett både ett negativt och negativt...fick metformin 500g utskriven, 2 tabletter om dagen i 14 dagar och sen skall jag öka till 3 tabletter om dagen och fortsätta med dem.. men jag skall göra upphålla denna månaden med pergotime :( sen får jag bara ett försöka till merd peregotime om jag inte får äl den gången så blev jag tillsagd att jag måste gå ner 15 kg till annars hjälper inte hon oss mer... jag har för helvete gått ner 12 kg på 4 månader nu och håller fortfarande igen med sötsakerna och kolhydraterna...hon berömde inte mig eller sa att jag var duktig utan snäste åt mig att jag måste gå ner 15 kg till innan hon tänker fortsätta vår utredning..

jag blev så förbannad jävla läkare... sen säger hon till mig att jag skall ta dubbeldos av pergotime nästa månad, jag tog ju det innan men det hände inget.. så varför skall jag ta dubbel en gång till...

jag har totalt sju askar hemma så jag kommer minsann ta trippel den gången, enligt henne är detta min sista gång och då tännker jag satsa allt jag har..

Den 30 april så skall jag framkalla mens med hjälp av primoplut Nor, min mens kommer inte som den skall...

sen blir det väl att jag skall ner till gyn.mottningen igen runt den 23 maj för ett vul... om det skulle vara så att jag inte har fått äl så kommer jag och man begära min journal utskriven och få hjälp av en privatklinik istället.

Dem är mer vänliga och tillmötes gående än vad landstinget är för för dem är man bara en i mängde... :(

Så vi får se hur det går...


Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards