Alla inlägg under oktober 2011

Av M S - 30 oktober 2011 18:35

Nu e jag tillbaka igen....

Det har varit väldigt jobbigt sedan sista vul:et...den 20/10...

Jag skall berätta hur det gick och vad som har hänt sedan dess....


På mitt första vul i den cykeln var den 13/10 på dag 13 och då fanns det en äggblåsa på 11 mm och vi fick en ny tid den 20/10 på dag 20 alltså och då fanns där absolut inget alls.... förutom mini mini äggblåsor....hon sa att jag får bara ta en kur till efter denna och sen måste jag gå ner 15 kg innan jag får börja med hormonsprutor och ivf får jag inte göra tidigare än mars nästa år då jag har fyllt 24 år... men lika där 15 kg mindre är ett krav!

grät hela vägen hem i bilen och var helt förkrossad...mannen min försökte trösta mig men inget hjälpte...har varit inne på tråden varje dag sen dess men har inte orkat skriva! men jag har läst vad ni har skrivit till mig! Tack för alla tankar Hjärta

Men i torsdags så hände de något väldigt märkligt, 

jag kissade på toa och skulle torka mig och då var det blod på pappret...det var klart fint blod blandat med flytningar...trodde först att det var mensen som kom, den på dag 27....de har liksom aldrig hänt... men sen så kom det inget mer...ännu har det inte hänt något...

jag och mannen har ju haft sex regelbundet efter det första vul:et...
kan det vara en nibblödning jag hade? att ägget fäste? eller vad kan det vara?

mensen kan de väl inte vara...för det har inte hänt något sen därefter....
e ganska förvirrad nu...kan ju tidigast ta grav-test nästa helg...

Kan hon ha missat en äggblåsa den 13/10 el den 20/10????Mannen sa till mig när vi kom hem efter det sista vul:et att hon tyckte att hon såg en stor, men hade ville inte säga något...han ville inte verka knäpp sa han....


Ägglossningsstickorna kan man inte lita på om man har pcos fick jag veta...har liksom haft positivt i 2 veckor...det beror på att mitt LC -värde är så pass högt pga pcos....


Jag vet inte hur jag skall tolka allt detta, det är mkt att ta in och bearbeta och prata igenom med min man...vi e ju två om allt...


Är tacksam för råd och hjälp, alla kommentarer är välkomna !   

Av M S - 20 oktober 2011 11:13

Idag gäller det...


Idag gäller det....vul klockan 14.30 :) spännande, e så himla nervös inför det, mannen min oxå  

Hoppas så på att där e två stycken stora äggblåsor som är mogna och redo för ägglossningssprutan  

Det pirrar så i magen min...mitt hjärta slår voltor och jag har myror i benen och kan inte sitta stilla...


Återkommer senare när jag kommer hem efter vul, håll tummarna hårt för oss  





Kommentera, kommentera och kommentera alla kära läsare :) 

 


Av M S - 18 oktober 2011 17:00

Okej..de hade ingen ledig tid...


imorgon på Maria Kliniken så jag får snällt vänta tills på torsdag....tog månadens första ägglossningssticka imorse och den visade ett mellan starkt streck.. så ägglossningen är på väg :) Längtar så tills på torsdag :)


Idag har varit en händelserik dag idag... både bra och dåligt men jag överlevde :) 

      

Av M S - 17 oktober 2011 21:22

Kände att jag behövde....


Skicka iväg ett mail till Maria Kliniken och frågade ifall dem har en tid ledig till mig på onsdag istället för på torsdag...jag har kraftig molande värk i äggstockarna och riktigt kraftiga flytningar...får se vad dem säger imorgon! Hoppas så att dem har en ledig tid för vul  Just nu kollar jag på "Det Okända" på sjuan, älskar det programmet, åh vad jag ryser emellanåt! 

Av M S - 17 oktober 2011 19:51

Hallå...alla läsare....det hade varit kul om ni hade lämnat någon kommentar innan ni stänger ner min blogg   

Jag hade verkligen uppskattat de 

Av M S - 17 oktober 2011 16:08

Nu så....

Har vi varit hos tandläkaren och sprang inom Maria Kliniken för dem hade ringt och jag missade samtalet..jag mailade till dem under helgen för jag hade lite frågor om vad som händer när jag får två streck på grav-testet...ifall jag kommer och gå där under graviditeten, föräldrarkurs mm. men det har dem inte. men om jag skulle vilja el behöva så kan dem göra vul fram till v.14 och det är bra :) När jag får två streck på grav-testet så skall jag kontakta Barnmorskemottagningen Snapphane i Hässleholm.
Får hoppas att det sker i början av november :)

Av M S - 17 oktober 2011 09:43

Förutom att det är en vanlig måndag så vaknade jag upp och var förbannad, min man hade ont i sin tand igen, den som han fick lagat i fredags + att fyllningen har nästan försvunnit helt...ggrrrr....jag blir galen.....jag gick upp satte på kaffe och kollade upp telefonnummert till folktandvården i Hässleholm. Väckte mannen och vi drack lite kaffe sen tog jag min mobil och ringde upp dem, satt i kö i ca 15 min...drygt!! När det väl var min tur så var det en sur kärring som svarade! och jag var inte på något trevligt humör...hon käftade emot och de gjorde mig ännu mer förbannad! Jag gjorde klart för henne att vi inte tänkte betala för det arbetet för det har inte ens hållt i två dagar!hon vet vad hon hette! gjorde även klart för henne att den tandläkaren som lagade hålet på min man skall ringa upp mig under dagen...hon sa till mig att det är inte säkert att hon har tid för vi är full bokade idag! jag tackade och sa hej då. Jag berättade för min man. Efter två min ringde min telefon, å det var tandläkaren! Hon sa hej och sen sa hon att hon hade en tid till min man kl 14.00 idag och jag visade henne vad skåpet skulle stå, sen sa hon inte så mkt! Hon visste att jag var förbannad och att hon hade gjort ett dåligt jobb! Nu skall jag varva ner lite och äta lite frukost med min man  

Igår la vi in en hel del auktioner på tradera och folk har redan börjat buda :) Satt i två timmar för att lägga in dem! Skall fortsätta med fler auktioner idag och även då tandläkartiden kl 14.00 :) Skamm den som ger sig!!!  


Av M S - 16 oktober 2011 17:51

Äntligen är det söndag, denna helgen har bara sprungit iväg och det är jag glad för :)Snart är det måndag och sen kommer det gå snabbt till torsdag :) Åh vad jag längtar till vul på torsdag kl 14.30   e så spänd och nervös och vi har stora förväntningar på det vul i och med att det är dag 20 :) 



Nu skall jag fortsätta och kolla på "Förlossningskliniken" på tv4 fakta :)

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards