Alla inlägg under november 2011

Av M S - 29 november 2011 21:33

Idag är det tisdag..bara en vecka till vul...

 

Idag är jag inne på dag 10 och det e bara en vecka till vul:et på Maria Kliniken :) Hoppas på minst ett stort fint ägg som e redo att släppa :) Idag började det att mola och få kraftiga flytningar :) Vi har stora förhoppaningar på denna månaden  



Idag har jag och min underbara man varit på Gekås i Ullared och shoppat loss ordentligt :) Helt underbart och vi hade en topp dag/kväll :) 



 



Av M S - 22 november 2011 19:06

Nu är jag tillbaka igen...har tagit en paus ifrån bloggen för jag har inte alls på humör och orkat skriva...e lite besviken på alla läsare som inte kommenterar... funderar på att sätta lösen på bloggen om inte kommenterna ökar...


Mensen kom i söndags på morgonen...o det stämde ju överrens med tabletterna...idag började med pergotimen och den sista tabletterna tas på lördag...sen blir det vul på dag 17, alltså den 6:e december och grav-test på julaftons morgon, hoppas på världens bästa julklapp, ett positivt grav-test ! Hoppas hoppas hoppas så!   


Av M S - 18 november 2011 12:09

denna eviga väntan....Maria Kliniken är stängd och öppnar igen på måndag...hoppas att dem ringer då....hatar verkligen att vänta...

Av M S - 17 november 2011 21:30

Vi väntar ivrigt på blodprovssvaret av Maria Kliniken....idag är det dag 18 av illamående...igår var det så illa att jag spydde... har knappt kunnat äta något den senaste veckan...mår illa så fort jag tänker på mat och tvingar mig att äta lite men saken blir inte bättre.... Hoppas dem ringer imorgon....så vi får svaret   


Av M S - 9 november 2011 10:25

Negativt grav-test..

Av M S - 8 november 2011 22:43

Imorgon bitti smäller det...då blir det grav-test för min del    mensen har inte kommit...så nu så hoppas vi på att det blir ett stort pluss :)

Av M S - 7 november 2011 15:14

Måndag... idag så började morgonen med en kopp kaffe....som efter ett par klunkar inte smakade gott längre...smakade fy och fasa... men det är samma sort som vi alltid har haft...konstigt... sen tog mannen min en promenad med Ronja och jag ställde mig och diska...vi dukade fram frukost och mumsade på de :) resten av disken väntade på mig så snällt som jag tog tag i efter frukosten...kollade lite datorn och kollade igen posten...plockade undan lite här hemma...och fixade sedan lite lunch till och efter lunchen blev det en långpromenad tillsammans med mannen, blev även en liten tripp till ica, frukt och mjölk fattades där hemma... Nu har jag lite mail kontakt med min gamla gyn.läkare...får se vad hon har och säga... Kanske skall berätta att min mens är sen...skulle ha fått den senast i fredags och än så länge har den inte tittat fram...skall avvakta till onsdag och har den inte kommit då så blir det ett grav-test på morgonurinet... så får vi se..vad den visar..

Av M S - 7 november 2011 10:40

Fredag...vilken dag jag har haft idag :)

Gick även idag tillsammans med min man kl 5.00 Amanda vaknade inte innan mannen min åkte till jobbet..Hon sov så sött.. jag la mig och vilade lite och somnade till...vaknade 8.00 och väckte Amanda och hon fick välling i soffan. Gjorde vid oss och begav oss till den öppna grauppen, där busade vi, pratade och fika tillsammans med andra barn och föräldrar :) Strax efter 11.00 så gick vi och promenerade till min gamla vän Maria och hennes pojkar, drack kaffe och snacka en massa... gjorde fina pumpor, Amanda åt lunch och sen fick hon låna Theos spjälsäng och sova middag..somnade som en stock, Nytt kaffe sattes på och ännu mer snack :) alltid lika trevligt att träffa Maria och hennes pojkar.. :) Fick väcka Amanda vid 14.30...nyvaken satt hon i mitt knä vid köksbordet... sen var det dags att klä på och och bege oss.. handla lite på hem vägen och mannen överraskade oss när vi kom hem, han hade slutat tidigare... han fick passa Amanda och jag sprang ner till tvättstugan och slängde in två maskiner tvätt... dags för mellanmål när jag kom upp. Pratade me Ramona, vi skulle komma hem med Amanda när vi var klara med tvätten, kom vi överrens om...när tvätten var upphängd i torkrummet och jag hade plockat ihopa Amandas alla saker så bar min man ner allt i bilen och jag klädde på mig och Amanda, körde inom ica och köpte snus till mannen min och sen tanka lite....sen körde vi till Ramona. Amanda kramade sin stora syster Elvira massor och sedan mamma och pappa. dem bjöd på pizza, vilket var mumsig... nu var det dags att färga Ramonas hår och sedan var det dags för oss att köra hem... det var roligt att ha Amanda hemma hos oss, bra träning :)


Nästa gång är det hennes stora systers tur, min guddotter Elvira :) Lite egentid är alltid bra och mysigt, man kan lägga allt tid på dem, en åt gången :)   

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards