Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Vidare på behandlingen för ofrivillig barnlöshet...

Av M S - 7 oktober 2010 22:47

Hem igen, jag och mannen pratade igenom allt när vi kom hem. En massa info och regler när man skall lämna alla proven.
Jag och mannen var tvungna att åka ner till den stökiga staden Malmö när han skulle lämna sitt första spermaprov, dem kunde inte ta emot det på Hbg’s lasarett vilket vi tyckte var lite konstigt för dem har gjort det innan..men men..
Vi åkte i alla fall ner till Malmö den 19 augusti 2010, väl framme så skulle vi bara hitta till rätt hus… vilken röra..hur många olika hus och ingångar man blir ju helt knäpp.. =( När vi väl hittade det rätta hus, den rätta våning och kom in till rätta avdelningen så gick det snabbt. Min man anmälde sig i receptionen där han även fick en ny remiss till nästa gång som skulle vara om ca 10-14 dagar. Min man skötte det själv, det skulle gå snabbt tyckte han… han tyckte att det var en konstig känsla och han ville få det gjort för att sedan åka hem igen så fort som möjligt, vilket jag förstod… Tåg sedan tåget hem igen och väntade in dem 10-14 dagar för att sedan lämna nästa sperma prov och det blev dagen innan vi flyttade ifrån Hbg, den 30 augusti. Samma visa där in och ut snabbt och vidare till Hbg’s lasarett och lämna en massa blodprover både för mig och för min man.
Sen hem och fixa det sista inför flytten.

Fick ett hem ett brev ifrån Hbg’s lasarett i början av september, där det stod att mitt hormonprov avseende sköldkörteln visar en liten tendens till underfunktion så jag skulle ta om blodproverna igen. Så det gjorde jag 10 dagar senare på vc.
I slutet av september fick jag ett nytt brev av Hbg’s lasarett att nu var allt normalt, vilket var skönt =)

Jag ringde till Hbg’s för ett par dagar sedan ( i början av oktober) för att höra hur långt tid det tar innan man får en kallelse till överläkare för att få reda på domen… Fick då bokat en telefon tid till överläkaren, den 1 november…en evighet tyckte jag.. =( När jag kom hem ifrån jobbet så hade vi fått med posten ett brev ifrån Hbg’s lasarett =) En kallelse =) Yes =) 17 november kl 11.30 =)
Vilken lättnad!! Ringde och avbokade telefontid..nu fick jag svar på min fråga =)
Idag så fick min man också ett brev ifrån dem, fick svar på spermaproven…helt normala =) Perfekt…då e det fel på mig.. Men tycker att det är konstigt med tanke på att jag har varit gravid en gång innan men med en annan man..men fick missfall..vilket alla gyn.läkare som jag har haft säger inte syns..att det har läkt så fint… men men vi får se den 17 november vad överläkaren säger.


När vi skall dit då så skall jag genomgå en gynekologisk undersökning med ultraljud. Vi kommer prata igenom alla prover och hon kommer ställa en massa frågor. Sen kommer vi få domen, vilken behandling som vi kommer göra. Det finns så många olika..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M S - 13 januari 2012 21:58

Hej kära läsare :)   Här kommer lite uppdatering... blodprovet visade inget...men dem sa att de var för tidigt.. sen i onsdag så var jag hos en bm och tog ett nytt grav-test men den var negativt, vilket hon tyckte oxå var märkligt för om man har ...

Av M S - 7 januari 2012 13:08

Maria Kliniken var ju stängd i torsdag och fredag, dem kunde ju ha sagt det till mig när jag fick remissen till sjukhuset för blodprov...så jag får vänta tills på måndag för att få provsvaret...dryg väntan...när man så gärna vill få reda på det...ifa...

Av M S - 4 januari 2012 18:35

Grav-testet var igår morse negativt och pratade me sjuksköterskan på mottningen och fixade en remiss till sjukhuset för ett blodprov (när jag var gravid för några år sedan så visade det negativt tom v.7) och då räknas jag som "låghormonare" vilket in...

Av M S - 2 januari 2012 21:38

Vet inte om jag kan hålla mig tills på onsdag... tror att jag skall testa mig imorgon bitti... :) Min man e på mig och min bäst vän me :) Hon säger att de lyser om mig och att det står gravid i pannan på mig...   å hon har tre pojkar :) ...

Av M S - 1 januari 2012 13:17

Här kommer lite mer uppdatering!         Illamående, yrsel, trötthet och ömma bröst...har börjat kommer mer och mer... ...

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards