Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

VUL - Hbg's lasarett den 4 mars 2011 kl 8.30.

Av M S - 13 mars 2011 19:15

Vaknade 04.15 då alarmet på mobilen gick igång, upp med tuppen och satte på kaffe och sen blev det in duschen.

Väckte min man 04.30 och vi tog en kopp kaffe och sen hoppade han in i duschen och gjorde vid sen.

När han var klar så tog att ut vår hund på en promenad och gjorde mig klar.

Vi gick hemifrån och bussen gick 05.56 Väl inne i stan så köpte vi biljett och väntade på tåget som skulle gå 06.30 En massa människor skulle med samma tåg och jag stod och stampade och började bli nervös. Jag ville så gärna att jag skulle ha stora fina äggblåsor som snart skulle släppa.

Resan tog ovanligt lång tid tyckte jag...väl framme i Helsingborg så promenerade vi till lasarettet.

Hade tid 8.30 men det blev vår tur en kvart senare. Hatar verkligen att vänta..

Ut kom en kvinnlig läkare, fick dåliga vibbar av henne. Hon presenterade sig och sa knappt något till mig utan bara att jag skulle gå in och klä av mig. Gick in på den lilla toaletten som fanns i rummet och tog av mig ner till. Tog ett djupt andetag och gick ut och hoppade upp i gyn.stolen Min man satt på en stol bredvid och höll mig i handen som han alltid gör. Han är ett sådant stor stöd under alla undersökningar.


Den kvinnliga läkaren var hårdhänt och kort, hon visade oss inget på skärmen utan vände bort den så vi inte såg något.. dem andra som har gjort VUL på mig har alltid visat och förklarat och försiktiga, rena motsatsen va hon var.

Kramade min mans hand så hårt att han fick ont... när hon var klar så vände hon skärmen och visade att jag hade 20 äggblåsor varje äggstock och sa att dem inte var stora, den största fanns i den vänstra äggstocken och den var bara 7 mm :(

Hon frågade vilken dag jag inne på och svarade dag 12. Hon frågade ifall det var den första gången jag hade använt Pergotime och jag sa nej, andra gången. Första var en enkel kur och på dag 12 då jag gjorde VUL så hade jag en äggblåsa på 12 mm på dag 12, men ingen ägglossning enligt

blodprovet som jag tog dag 23. Denna månaden så åt jag dubbeldos att Pergotime och jag har många äggblåsor men inga stora, hur kommer det sig? Min första tanke var "hur skall jag i helvete veta det?!?! det e ju inte jag som är läkaren här!!! " Berättade vidare att jag har fått två streck på två ägglossningsstickor i tisdag (2 mars) och onsdag (3 mars) men det trodde hon inte på... jag menar varför skulle jag ljuga om det? Min man såg liksom det me, jag visade han stickorna..vi både tyckte att de var lite tidigt, med tanke på att det var dag 9 och dag 10.. men men vi körde på dem två dagar ifall..jag vet inte om ägglossningsstickorna stämmer och att man kan lita på dem när man tar Pergotime.. ingen aning...tror inte att vi kommer gå efter dem stickorna fler gånger.. man blir liksom så besviken..

Kanske skall boka in ett nytt VUL till dig i nästa vecka, måndag? Ja det går bra sa jag. Hoppade ner och gick in på toaletten och klädde på mig igen. Ut och så satte jag mig i stolen och då sa hon - måndag den 7 kl halv 9 men ni behöver inte vara här förrän vid kvart i 9. Hej då! och inget mer...jo boka in ett telefontid till din ansvariga läkare sen så ni får diskutera hur ni skall göra nu.


Tyckte inte alls om den läkaren, hon var kort, pratade knappt och var så jäkla hårdhänt..

Så henne vill jag inte ha fler ggr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M S - 13 januari 2012 21:58

Hej kära läsare :)   Här kommer lite uppdatering... blodprovet visade inget...men dem sa att de var för tidigt.. sen i onsdag så var jag hos en bm och tog ett nytt grav-test men den var negativt, vilket hon tyckte oxå var märkligt för om man har ...

Av M S - 7 januari 2012 13:08

Maria Kliniken var ju stängd i torsdag och fredag, dem kunde ju ha sagt det till mig när jag fick remissen till sjukhuset för blodprov...så jag får vänta tills på måndag för att få provsvaret...dryg väntan...när man så gärna vill få reda på det...ifa...

Av M S - 4 januari 2012 18:35

Grav-testet var igår morse negativt och pratade me sjuksköterskan på mottningen och fixade en remiss till sjukhuset för ett blodprov (när jag var gravid för några år sedan så visade det negativt tom v.7) och då räknas jag som "låghormonare" vilket in...

Av M S - 2 januari 2012 21:38

Vet inte om jag kan hålla mig tills på onsdag... tror att jag skall testa mig imorgon bitti... :) Min man e på mig och min bäst vän me :) Hon säger att de lyser om mig och att det står gravid i pannan på mig...   å hon har tre pojkar :) ...

Av M S - 1 januari 2012 13:17

Här kommer lite mer uppdatering!         Illamående, yrsel, trötthet och ömma bröst...har börjat kommer mer och mer... ...

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards