Alla inlägg under februari 2011

Av M S - 27 februari 2011 16:34

Å vi maximerar chansen med lite hjälp av kosttillskott....


Jag:

* 1 st Rosenrot om dagen - öka sexlusten m.m

* 1 st Folsyra - för dem som planerar att bli gravida + fram tom v 12.

* 1 st Vitamin tablett- alltid bra

* 1 st Omega-3 - aldrig fel

* Bisolvon 10 ml/dagen - för att äggblåsorna skall släppa lättare, + att "äggskalet" skall bli tunnare och påså sätt så blir det lättare för simmarna att ta sig in :)


Mannen min:

* 1 st rosenrot - öka sexlusten

* 1 st Omega-3 - aldrig fel

* + dag 10-15 skall ha ta 10 ml bisolov om dagen - "slemmet" runt simmarna blir tunnar och därför lättare att ta sig in i "äggskalet" och därför lätare att befrukta :)



Pergotime:

Enkel kur - tog dem mellan dag 5 tom dag 9 (den 13/1-17/1).
VUL den 20/2.  - fungerade inte...ingen ÄL

Dubbel kur - tog dem mellan dag 5 tom dag 9 (25/2-1/3)

VUL den 4/3 -

Av M S - 27 februari 2011 16:27

Mensen kom egentligen   

Mensen kom den 21 feb på kvällen, vid halv åtta.
 Det blev dag 3 efter den sista tabletten efter ”Primolut Nor 5 mg”.
Fick som vanligt hemska mensvärkar och blödde en massa… fick ha två bindor efter varandra för jag blödde så pass långt fram och bak…
  
Ringde ju självklart till gyn.mottningen på tisdag morgon och bokade in dag 12 för VUL och fick prata med en trevlig barnmorska som bokade in mig den 4 mars kl 8.30
   
Då får vi ta bussen hemifrån lite innan 6.00 och då får vi gå upp typ 4.15 – 4.30 och så är vi på lasarettet typ 8.00 Efter VUL skall hem till svärmor en runda på frukost och kaffe
Åh fira mig och mannen lite, mannen min har flytt år och jag fyller år ett par dagar efter.


Håller alla tummarna att jag får ÄL av denna dubbel kuren pergotime
  
 Skall jag vara ärlig så känns allt mkt bättre med dubbel kuren. Känner på mig att allt kommer bli bra och att de kommer fungera för oss 
   Att det kommer plussa för oss!



Blödde i 5 dagar (förra månaden så var det i 7 dagar) så det var ju skönt   
Mår så dåligt när jag har mens, illa mående, humörsvängningar, irriterad och ett sådant sug efter choklad…


Av M S - 27 februari 2011 16:23

Telefontid med gyn. Johanna den 9 feb mellan 8.30-9.00

Hon ringde typ kvart i 9, trevlig och lugnt som första gången jag träffade henne.
Jag berättade vad dem hade sagt på gyn.mottningen när jag hade ringt för att få resultatet ifall jag har haft ägglossning el inte. Berättade att jag har gått och varit orolig att det skulle visa något annat som var fel… Hon sa att hon skulle säga till barnmorskorna att dem inte får göra så fler ggr.. Sen berättade hon att mitt progesteronvärde låg bara på 2.1 så jag har tyvärr inte haft någon ägglossning med enkel kur av pergotime…

Så vi bestämde att jag skulle ta ett graviditetstest och sen börja med mina ”Primolut Nor 5 mg” som
skall framkalla min mens så att jag kan börja med pergotime dag 5 tom dag 9.
Bestämde att jag skulle ta graviditetstestet på lördag och då börja med ”Primolut Nor 5 mg”. Graviditetstestet var negativt men det visst jag ju i och med att jag inte har haft ägglossning.  
Så jag började med ”Primolut Nor 5 mg” direkt. Skall ta 1 st på morgon och 1 st på kvällen i 10 dagar. Sen skall mensen komma mellan 2-5 dagar efter, förra månaden kom mensen 2:a dagen efter den sista pilla så vi får se vilken dag den kommer.  

Så nu håller vi tummarna att detta skall bli bra och att det fungerar denna gången   
Jag är mer positiv denna månaden än vad jag var förra..

Av M S - 8 februari 2011 11:26

Blodprov för att kolla progesteronvärdet ser ut…

Dags att lämna blodprov, måndag den 31 januari 2011…det gick bra, det kändes knappt.
Skönt att ha det gjort och nu e det bara den långa väntan på resultatet…
Hade telefontid med Claes dagen efter, tisdag den 1 februari 2011, han ringde mellan 11-12. Jag ville prata med honom pergotime, ifall det finns något annat för det ät slut sålt överallt… å kommer inte tillbaka förrän i mars någon gång… han sa att det tyvärr inte fanns något annat till mig för jag har ju pcos, de enda jag kan göra är att vänta på pergotime.. 
Han sa även att jag skulle ringa på fredag för att få reda på mitt progesteronvärdet… vilken vänta..hatar verkligen det… vill ju veta om jag har haft ägglossning eller inte…


Så då var det fredag och jag ringde på eftermiddagen för att få reda på mitt progesteronvärdet… men ingen svarade… grrr... Ringde och ringde men endast telefonsvarare…



Helg gick och det blev måndag och jag ringde till gyn.mottningen igen för att få reda på resultatet och tillslut fick jag tag i dem … förklarad att Claes sa att jag skulle ringa så jag fick veta, så barnmorskan kollade i min journal…läste upp att progesteronvärdet låg på 2. Jag frågade henne vad det innebar och hon skulle rådfråga med en kollega om det…
Hon kom tillbaka i telefonen och sa att hon inte vill säga något så jag får prata med Johanna när hon ringer på onsdag den 9 februari 2011 mellan 08.30-9.00
Jag fattade halv 7 vad hon menade och jag blev orolig… Så nu får jag vänta tills på onsdag och prata med Johanna när hon ringer… hoppas att man får lite mer klarhet i det hela efter det samtalet…

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards