Direktlänk till inlägg 15 september 2011

snart är torsdagen över....

Av M S - 15 september 2011 17:23

Torsdagen är snart över...o fredag smyger sig sakta men säkert fram!

Åh vad jag längtar till imorgon  Klockan 9.00 har vi en tid till Maria kliniken i Hässleholm, jag skall genomgå ett vul för att se hur stora äggen har blivit och hur många där är, spännande !   Vi skall även bestämma när mannen min skall ge mig ägglossningssprutan....ajajaj...men vad gör man inte för att kunna få bebis/bebisar...

En sak som jag inte har berättat är att pergotime gör ju att chansen för att bli gravid med mer än ett barn ökar, 1/10 par får tvillingar... alltså 10% ökar det med. Åh jag har jag en ganska hög dos, trippel...

Å sen ägglossningssprutan gör att även den ökar chansen att bli gravid med mer än ett barn...så min chans att få tvillingar är väldigt stor!   

Åh jag ser det som en chans, jag hade blivit jätteglad om jag hade fått tvillingar...vi har kämpat sedan januari 2009..snart 3 år alltså...å att få tvillingar gör inte oss något, det hade blivit någon alldels extra  


Men det räcker med tvillingar...vet inte hur jag skulle reagera om barnmorskan skulle berätta att där fanns tre bebisar...

Mannen min hade nog trillat av stol och svimmat...

Men se å andra sidan så ser vi ju alla barn som ett mirakel och en gåva..allting sker av en anledning...


Här kommer en liten rad som jag tycker passar så bra i vårt läge, fick en tavla förra året av min underbara man i julklapp och den betyder så mkt för mig och även han  


"Ett barn är ett Mirakel välvärt att vänta på,

det största och det bästa en mor & far kan få"   


Tycker att den är så fin, jag läser den varje morgon när jag stiger upp oc varje kväll innan vi släcker lampan..Blir helt varm ikroppen och känner så mkt kärlek..  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M S - 13 januari 2012 21:58

Hej kära läsare :)   Här kommer lite uppdatering... blodprovet visade inget...men dem sa att de var för tidigt.. sen i onsdag så var jag hos en bm och tog ett nytt grav-test men den var negativt, vilket hon tyckte oxå var märkligt för om man har ...

Av M S - 7 januari 2012 13:08

Maria Kliniken var ju stängd i torsdag och fredag, dem kunde ju ha sagt det till mig när jag fick remissen till sjukhuset för blodprov...så jag får vänta tills på måndag för att få provsvaret...dryg väntan...när man så gärna vill få reda på det...ifa...

Av M S - 4 januari 2012 18:35

Grav-testet var igår morse negativt och pratade me sjuksköterskan på mottningen och fixade en remiss till sjukhuset för ett blodprov (när jag var gravid för några år sedan så visade det negativt tom v.7) och då räknas jag som "låghormonare" vilket in...

Av M S - 2 januari 2012 21:38

Vet inte om jag kan hålla mig tills på onsdag... tror att jag skall testa mig imorgon bitti... :) Min man e på mig och min bäst vän me :) Hon säger att de lyser om mig och att det står gravid i pannan på mig...   å hon har tre pojkar :) ...

Av M S - 1 januari 2012 13:17

Här kommer lite mer uppdatering!         Illamående, yrsel, trötthet och ömma bröst...har börjat kommer mer och mer... ...

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards