Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Åh vad spännande och nervöst....

Av M S - 18 september 2011 08:14

Fredag den 16 septemer!


Klockan ringde kl 6.00, gick upp å satte på kaffe och gick på toa. Jag kröp ner en runda till under täcket och kramade om min man som låg och sov.

Vi gick upp och tog en kopp kaffe på balkongen tillsammans och sen började det eviga springadet på toa...jag e så nervös och spännad på vad vul skall visa el inte visa...

Vi gjorde vid och mannen tog vår hund på en promenad.

Vi skulle ta bussen till Hässleholm hade vi tänk, vilket känns lite konstigt..har inte åkt buss på några månader nu..

Väl inne i Hässleholm så hade vi 40 min innan vi skulle vara på Maria Kliniken så vi tog en promenad för att fördriva tiden.

Halv nio ringde vi på porttelefonen och blev insläppta, lika trevliga och omtänksamma är dem och trevligt bemötta blev vi som sist  

Även nu gick jag på toa igen..

P som sedan tog emot oss när det var min tur för blodtrycket..147/93 men det e ju inte konstigt att det var hög, jag är ju så nervös...

Jag brukar ju ha ett blodtryck på 120/60..

Vi satte oss i soffan och väntade, klockan var då 8.40...åh 20 min innan vi får komma in...tycker inte om väntan...

Men gyn.läkare M öppnade sin drr och ropade upp mitt namn..åh jag trodde att jag skulle svimma så spänd och nervös jag var... Även mannen min var nervös och spänd..

Vi kom in på hennes rum och satte oss, vi pratade ett par minuter och så var det dags för mitt vul... klädde av mig ner till och hoppade upp i stolen och sa

- Såhär nervös har jag aldrig varit inför ett vul... M och mannen min skrattade och jag me   

La mig tillbaka och min man stod vid huvudändan..Jag såg hur nervös han var...jag tog hans hand och han log mot mig  

Gyn.läkaren M förde in ultraljudsstaven och det första vi tre såg var ett stort fint ägg   vilken känsla   Ägget satt i den högra äggstocken och var 18 mm stor!!!! Hon mätte även slemhinnan och den var tjock och fin på 11 mm   Alltså perfekt !!!

Hon sa

- Att den var perfekt, lite ovanligt när man tar höga dosor av pergotime, för pergotime brukar tunna ut slemhinnan och vilket i sin tur gör att ägget ej kan fastna. Men min slemhinnan var PERFEKT!!!  


Vi kom fram till att jag skulle börja testa med äl-stickor from ikväll och när det blir lika starkt som test strecket så skall jag ta ägglossningssprutan, dock senast på söndag morgon och om jag tar den på söndag morgon så får jag äl på månadag kväll...inom 36 timmar.. 

Sen bestämde vi att jag skulle ta ett blodprov en vecka efter äl för att få veta mitt älvärde och jag skulle ringa och boka tid för det när jag har haft ägglossning :)


Vi takckade å log och det var dags att gå. Var helt överlyckliga och paffa även mannen min.. vi har ju aldrig varit med om dem stora storlekerna! Min magkänsla hade så rätt!! Vilken känsla det var, eller rättare sagt är!

Vi kom ut i den friska luften och började prata och kramades. Min telefon ringde och det Maria Kliniken, det var gyn.läkaren som ville säga att vi  skulle ha sex from idag (fredag) tom onsdag nästa vecka (21/9), för ägget kan släppa redan idag! :) 

jag svarade - Det fixar vi   

Hon bara flinade och sa - Det är ju bra att ni fixar de :)


Jag ringde till min bästa vän R och berättade och hon blev så glad för våran skull..

Vi bestämde att vi skulle ta en fika innan vi skulle ta bussen hem, hon var redan på väg till Hässleholm.

Tog en fika och pratade och pratade. Sen skulle hon på ett läkarbesök och vi sa hej. Jag och mannen tog en runda på gallerian och tittade lite på bebiskläder och avslutade rundan på systemet där mannen köpte ett alkoholfritt jordgubbsvin för att fira   Sen tog vi bussen hem, bussresan tog ovanligt lång tid... jag mådde så illa.. Väl hemma hade inte chocken inte lagt sig, vi pratade igenom allt när vi tog en kopp kaffe på balkongen hemma.. Körde sen ner till macken och hämtade ut paket som jag fått ifrån tradera, en angelsounds - så man kan lyssna på barnets hjärtljud hemma :) så man slipper oroa sig samma sätt som barnmorskan göra på mottagning.

åkte inom ica och handlade lite mat.


Kvällen bestod av mkt mys och glädje och firande  

Min man la sin hand på min mage och sa nu är det vår tur. Väx nu där inne och bli stor så ses vi i början av juni 2012  


 


  














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M S - 13 januari 2012 21:58

Hej kära läsare :)   Här kommer lite uppdatering... blodprovet visade inget...men dem sa att de var för tidigt.. sen i onsdag så var jag hos en bm och tog ett nytt grav-test men den var negativt, vilket hon tyckte oxå var märkligt för om man har ...

Av M S - 7 januari 2012 13:08

Maria Kliniken var ju stängd i torsdag och fredag, dem kunde ju ha sagt det till mig när jag fick remissen till sjukhuset för blodprov...så jag får vänta tills på måndag för att få provsvaret...dryg väntan...när man så gärna vill få reda på det...ifa...

Av M S - 4 januari 2012 18:35

Grav-testet var igår morse negativt och pratade me sjuksköterskan på mottningen och fixade en remiss till sjukhuset för ett blodprov (när jag var gravid för några år sedan så visade det negativt tom v.7) och då räknas jag som "låghormonare" vilket in...

Av M S - 2 januari 2012 21:38

Vet inte om jag kan hålla mig tills på onsdag... tror att jag skall testa mig imorgon bitti... :) Min man e på mig och min bäst vän me :) Hon säger att de lyser om mig och att det står gravid i pannan på mig...   å hon har tre pojkar :) ...

Av M S - 1 januari 2012 13:17

Här kommer lite mer uppdatering!         Illamående, yrsel, trötthet och ömma bröst...har börjat kommer mer och mer... ...

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards