Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Nu e jag tillbaka igen....

Av M S - 30 oktober 2011 18:35

Nu e jag tillbaka igen....

Det har varit väldigt jobbigt sedan sista vul:et...den 20/10...

Jag skall berätta hur det gick och vad som har hänt sedan dess....


På mitt första vul i den cykeln var den 13/10 på dag 13 och då fanns det en äggblåsa på 11 mm och vi fick en ny tid den 20/10 på dag 20 alltså och då fanns där absolut inget alls.... förutom mini mini äggblåsor....hon sa att jag får bara ta en kur till efter denna och sen måste jag gå ner 15 kg innan jag får börja med hormonsprutor och ivf får jag inte göra tidigare än mars nästa år då jag har fyllt 24 år... men lika där 15 kg mindre är ett krav!

grät hela vägen hem i bilen och var helt förkrossad...mannen min försökte trösta mig men inget hjälpte...har varit inne på tråden varje dag sen dess men har inte orkat skriva! men jag har läst vad ni har skrivit till mig! Tack för alla tankar Hjärta

Men i torsdags så hände de något väldigt märkligt, 

jag kissade på toa och skulle torka mig och då var det blod på pappret...det var klart fint blod blandat med flytningar...trodde först att det var mensen som kom, den på dag 27....de har liksom aldrig hänt... men sen så kom det inget mer...ännu har det inte hänt något...

jag och mannen har ju haft sex regelbundet efter det första vul:et...
kan det vara en nibblödning jag hade? att ägget fäste? eller vad kan det vara?

mensen kan de väl inte vara...för det har inte hänt något sen därefter....
e ganska förvirrad nu...kan ju tidigast ta grav-test nästa helg...

Kan hon ha missat en äggblåsa den 13/10 el den 20/10????Mannen sa till mig när vi kom hem efter det sista vul:et att hon tyckte att hon såg en stor, men hade ville inte säga något...han ville inte verka knäpp sa han....


Ägglossningsstickorna kan man inte lita på om man har pcos fick jag veta...har liksom haft positivt i 2 veckor...det beror på att mitt LC -värde är så pass högt pga pcos....


Jag vet inte hur jag skall tolka allt detta, det är mkt att ta in och bearbeta och prata igenom med min man...vi e ju två om allt...


Är tacksam för råd och hjälp, alla kommentarer är välkomna !   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M S - 13 januari 2012 21:58

Hej kära läsare :)   Här kommer lite uppdatering... blodprovet visade inget...men dem sa att de var för tidigt.. sen i onsdag så var jag hos en bm och tog ett nytt grav-test men den var negativt, vilket hon tyckte oxå var märkligt för om man har ...

Av M S - 7 januari 2012 13:08

Maria Kliniken var ju stängd i torsdag och fredag, dem kunde ju ha sagt det till mig när jag fick remissen till sjukhuset för blodprov...så jag får vänta tills på måndag för att få provsvaret...dryg väntan...när man så gärna vill få reda på det...ifa...

Av M S - 4 januari 2012 18:35

Grav-testet var igår morse negativt och pratade me sjuksköterskan på mottningen och fixade en remiss till sjukhuset för ett blodprov (när jag var gravid för några år sedan så visade det negativt tom v.7) och då räknas jag som "låghormonare" vilket in...

Av M S - 2 januari 2012 21:38

Vet inte om jag kan hålla mig tills på onsdag... tror att jag skall testa mig imorgon bitti... :) Min man e på mig och min bäst vän me :) Hon säger att de lyser om mig och att det står gravid i pannan på mig...   å hon har tre pojkar :) ...

Av M S - 1 januari 2012 13:17

Här kommer lite mer uppdatering!         Illamående, yrsel, trötthet och ömma bröst...har börjat kommer mer och mer... ...

Presentation


Jag är en gift kvinna på 23 år..är lycklig här i livet men en "detalj" fattas...den mest underbara och mest värdefullaste gåva här i livet..en bebis..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards